Rybářské centrum BIG-FISH Plzeň

Úlovky na Essential Baits

Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010

Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010 Chcalo, chcalo a chcalo - 25. - 28.9. 2010
Kliknutím zobrazíte další obrázky

Po neskutečně dlouhém půstu (od května) mám před sebou tři dny rybařiny. Chci chytat na řece a proto posledních 10 dní sleduji průtok a stav vody. Vše se zdá být dobré, průtok přímo ideální. V sobotu ráno vyrážíme s Radkem a jediné co nám kazí radost, je začínající déšť. Po dvouhodinovém hledání místa jsme totálně promáčení, ale jakž takž spokojení. Vzali jsme zavděk menším místem, s tím, že se tam nějak naskládáme. Asi 60-ti metrový pás ve vodě jsme prokrmili třemi kilogramy boilie Shellfish B5 ve velikosti 24 mm. Již za čtyři hodiny mám první kontakt s rybou a zdolávám bojovného „říčáka“ 8 kg. Horší je, že stále vytrvale prší. Průtok se ale prozatím nijak drasticky nezvětšuje. Druhý den ráno má Radek parádní jízdu a zdolává krásného světlého lysce 11.60 kg. Kapr je jak sluníčko. Bohužel na obloze chybí a stále prší. Na kapříka si Radek políčil „tajnou zbraň“ - boilie s příchutí Natural Squid přelité stejnou fermentovanou potravou, přestože krmíme pouze „bépětkou“. Odpoledne mu přichází další záběr, tentokrát už na B5 a je z toho krásný kulatý šupináč 11.20 kg. Když ho zbavuji háčku, vidím v koutku ještě zrnko tygřího ořechu a začínám podezírat kolegu z tajných experimentů. Všechno se ale vysvětluje, když zjišťuji, že kapr má v tlamce ještě jednu cizí utrženou montáž. Jak je vidět, na apetitu mu to nijak neubralo. Radkovi se tento den podařilo pokřtít oba nové pruty Daiwa Theory 12ft 3.5lb. Z prutů je úplně nadšený a do konce výpravy nemluví skoro o ničem jiném. Přestože jsou pruty vyrobené ve skotské Daiwě, každého překvapí jejich přijatelná cena. Nové Windcasty X už jenom skvěle doplnily perfektní sestavu. Ale zpět k chytání. Já mám přes den pouze jeden záběr, a to od malého kapříka okolo 60 cm. Večer se začíná zvedat průtok a po hladině plave spousta bordelu. V deštivém pondělí opět ráno nahazuji a po chvíli mám rychlý záběr. Bohužel se mi kapr zamotal do druhého prutu a než jsem vše rozmotal byl pryč. Smůlu si vybírám ještě odpoledne, kdy mi po záběru hned ryba padá. Neustále „chčije“ a zprávy z rádia, o řekách a potocích vylitých z koryt, taky nejsou povzbuzující. Den bez záběru a blížící se předpověď Radka trochu nahlodaly a večer chce balit a jet domů. Při kávě vše probíráme a přesvědčuji ho, abychom vydrželi do rána. Chytat se už skoro nedá, ale přesto lehce prokrmujeme pouze několik metrů od břehu. Nasazujeme nejtěžší olova co máme s sebou (250 – 280g), ale i ta působí v takovém proudu směšně. Zanedlouho končí pod břehem, většinou oba pruty smotané do sebe. Navečer jsem ještě rozkrájel kilo boilie na půlky a nastřílel ho ke břehu pod sebe. Ráno nahazuji oba pruty po vodě, asi tak 7 metrů od sebe. Bohužel jsou za chvíli smotané v sobě a nezbývá mi nic jiného než obrovskou motanici u břehu rozstříhat a vše znovu navázat. Rozhoduji se lovit už pouze na jeden prut. Do vody posílám novou montáž s několika půlkami na PVA stringru. To vše pouze pár metrů od břehu asi tak 20 metrů po vodě pode mnou. Navazuji si druhý prut a netrvá to ani 5 minut a ozývá se můj Delkim. Kouknu na špičku, která se prudce přihýbá a okamžitě přisekávám. První nápor ryby je obrovský. Samozřejmě jí hodně pomáhá silný proud. Prvních 20 metrů vlasce si ryba nekompromisně odmotává z mých Entohů a vůbec se mi ji nedaří přibrzdit. Když ji zastavím, oddechnu si, že nehledá spásu podél břehu, ale naopak odjíždí na „plavebku“. Pomalu kapra přitahuji a cítím, že mu začínají ubývat síly. Pod prutem sice ještě chvíli vyvádí, ale za pár chvil se mi ho už daří navést do podběráku. Když do něj kapr vklouzne a já ho za ním přizvednu, chce se mi zařvat radostí, ale ovládnu to, protože vím, že kapr zase není tak velký. Přesto mě ale udělal obrovskou radost a po květnovém úlovku při velké vodě, se mi opět potvrdilo, že kapři se dají chytit skoro za jakýchkoliv podmínek. Tento kapr 13.20 kg těžký a 82 cm dlouhý byl krásnou tečkou za naší třídenní výpravou. Díky Ráďo za vše, za asitenci při focení i za to, že jsi nakonec vydržel do úterního rána a já mohl ulovit tuto krásnou rybu. Už se nemůžu dočkat, až znovu dopadnou do říčního proudu mé montáže. Takže brzy kapři, těšte se !

Zdeněk Havlíček a Radek Šikl

Kliknutím na obrázek otevřete prohlížeč všech fotografií pro danou zprávu. Jak ovládat okno s fotografiemi myší:
vpravo - další obrázek, vlevo - předchozí obrázek, > - přehrávání obrázků, dole - náhledy obrázků, X - zavřít okno

Zobrazit další zprávy od vody

Odkazy

K70 MO ČRS Plzeň Klub ušlechtilého rybolovu MRK stále na rybách Plzeňský servis s.r.o.